Konferencija o Liderstvu u Nabavci

Zagreb, 13.10.2016

 

U organizaciji Hravtskog Udruženja Nabavke HUND uspešno održana je 11. Konferencija na temu: Liderstvo u Nabavci

Goran Popović i Željko Dudić ispred Srpskog Udruženja Profesionalaca u Lancu Snabdevanja su na poziv predsednice HUND-a Mirele Senice uzeli aktivno učešće na konferenciji i okruglom stolu.

HUND

 

Text preuzet sa web sajta HUND:

Kako definisati leadership u okruženju gde menadžment nije prepoznao važnost nabavke, pitao je Draško Jelavić, osnivač konsultantske kuće Cirtuo, učesnike okruglog stola o Leadershipu u nabavci, ujedno i slogana 11. konferencije o nabavci.

– Ne zavisi rad direktora nabavke o tome shvaća li CEO koliko je važna njegova uloga, ponudila je svoj odgovor Jasmina Malnar, direktorka dela nabavke  u Hrvatskom Telekomu. Suosnivačica i predsednica Združenja nabavnikov Slovenije (ZNS), Marina Lindič pojasnila je da se strateški pozicija nabavke ne razlikuje puno u Sloveniji i Hrvatskoj. Njeno mišljenje je da je na voditeljima nabavke i na udruženjima zadatak da dižu ugled profesije i svojim dobrim radom pokažu da nabavka može doprineti dobrim rezultatima preduzeća.

Osim svojim radom, lideri čine promjene i svojim karakteristikama koje bi, prema mišljenju Gjane Bekić, direktorke nabavke u Francku, trebale ujediniti liderske i menadžerske veštine.

– Ne slažem se s kolegicom Miletić da postoji razlika između menadžera i lidera. Mislim da je jako bitno da u svojoj svakodnevnoj ulozi menadžer bude i lider. Svako u ovoj sobi se našao u situaciji da je preko noći morao ući u ulogu lidera i iz operativne preći u taktičku funkciju i to bez pripreme jer se bavio gašenjem požara. Zadatak  svakog lidera je da organizuje tim, prepusti mu kontrolu i da ne bude control freak. Jedino tako da svojim ljudima da samostalnost i poverenje odskočit će on i njegovi ljudi iz operativne u taktičku funkciju, rekla je direktorica nabave Francka.

S njom se složio i Goran Popović, brewery menadžer u Heinekenu u Srbiji koji je protumačio da lideri upravljaju tako što organiziraju timski rad.

– Svi se suočavaju kada ogromne procedure ne daju rezultate, ali zapravo se radi o stvaranju ambijenta. Izazovno je i liderstvo treba pojednostaviti. Važno je prepoznati prioritete, jer učestalo se odlazi u fire fighting mode ako se prioritetima dugoročno ne pristupa ozbiljno, kazao je Popović.

Prostor za leadership nalazi se upravo tamo gde ima puno prepreka, smatra Ana Miletić, voditeljica strateškog savjetovanja u kompaniji Selectio.

– Liderstvo je najviše na testu kada su prisutne prepreke jer onda lider mora pronaći način kako iskomunicirati neku poruku i videti mogućnosti iza tih prepreka. Tu dolazi do izražaja snaga, entuzijazam i sposobnosti. Mislim da je uobičajeno da svaka struka želi da  se u upravi firme prepozna njihov doprinos. Liderstvo je itekako relevantno i može dovesti do toga da se napravi transformacija pozicije nabavke u firmi, kazala je Miletić.

Transformacija nabave

Transformacija nabavke smatra se daljnjim razvojem ovog područja koja bi trebala procese nabavke s operativno-taktičnog nivoa odvesti na viši nivo koji bi se bavii strategijama i analitikom. To je proces u kojem je osim ostvarivanja preduslova poput poznavanja potreba tržišta, razvoja strategije, aktivnog upravljanja rizicima i dobavljačima, potrebno imati prave, kvalitetne, ka budućnosti usmerene lidere.

Transformacija se prema mišljenju učesnika ovog okruglog stola odvija prvenstveno unutar lidera, a potom se promene prenose celim timom.

– Lider menja mindset u svom timu. Počinje sam drugačije razmišljati i prenosi to dalje te tako članovi tima isto menjaju način razmišljanja, rekla je Ana Miletić. Na istom je pragu i Gjana Bekić koja punu transformaciju vidi kao mobilizaciju tima u kojoj pravi ljudi završe na pravim mjestima, odnosno da zaista rade ono za što su stvoreni.

Jasmina Malnar iz HT-a kaže da je uloga lidera da prepozna svoje ljude, njihove dobre i loše strane te da ih poveže s internim korisnicima koji im leže i u kategorijama koje im leže.

– Alati neće zameniti ljude, oni jesu tu važni, ali ova transformacija kreće od ljudi. Svojom kontribucijom poslu internih korisnika moramo sebi osvojiti mesto pod suncem, kazala je Malnar koja svoju ulogu lidera vidi kao nekoga ko omogućuje timu da radi svoj posao.

– Transformacija se generalno događa u ljudima. Ključni resurs su ljudi kojima se danas stalno vraćamo. Treba puno vremena provoditi s njima i to je uloga lidera. Najljepši doživljaj kada od nekoga ko nije bio svestan svoje sposobnosti uspeva spoznati svoje mogućnosti. Lider prvo radi na sebi, unapređuje se, a onda kad bude svestan okruženja radi transformacije, zaključio je Goran Popović.